Problem z instalacją gazową.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • satoot
    Rider
    • 2008
    • 525

    Problem z instalacją gazową.

    hmmm 184Nm na silniku Ale dajmy temu spokoj. Powodow moglo byc wiele .. np. zawiecho, opony, przebieg momentu, humor pingwinow

    W kazdym razie, ciekawa sprawa. 4x4 Tucson tez slabo wypadl, gorzej niz golf z napedem na przednie lapy. Moze tam jakis przedpotopowy haldex z czasem reakcji 5 sek.
  • mly
    Classic
    • 2007
    • 30

    #2
    Problem z instalacją gazową.

    Mam taki problem z tą instalacją. Chodzi o duże spalanie gazu na trasie pali równo 10 l a po mieście to 13l. Instalacja jest nowa a pan instalator powiedział że instalacja jest sprawna.
    I że to wina gazu. Zrobiłem trzy tankowania w różnych miejscach i wynik ten sam.

    I tu mam następne pytanie czy na instalacji ZENTH musi być sonda LAmbda czy nie ..
    Bo on powiedział że mogę ją odłaczyć.

    Benzyny pali średnio 7.5l (w ruchu mieszanym). Podczas spalania gazu komputer pokazuje średnie spalanie 8.5l/100km a rzeczywiste od tankowania do tankowania wynosi ponad 11l gazu średnio.
    I jeszcze jedno auto jedzie tak jakby nie miało mocy.
    _-=MLY=-_

    Komentarz

    • AdamB
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 8029
      • Octavia IV (NX3)
      • DKZA 2.0 TSI 190 KM

      #3
      Gazu nie powinien więcej palić niż 1 litr/100km dla sekwencji i 2 litry więcej dla instalacji II generacji.
      Męcz gościa aby dobrze wyregulował.

      I tu mam następne pytanie czy na instalacji ZENTH musi być sonda LAmbda czy nie ..
      Bo on powiedział że mogę ją odłaczyć.
      - za samą taką wypowiedź bym instalatora zmienił.
      Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

      Komentarz

      • tomekjmopl
        L&K
        S_OCP Member
        • 2006
        • 1187
        • Opel
        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

        #4
        Dla instalacji IV generacji wtrysku gazu sekwencyjnego zakłada się, że spalanie gazu powinno być większe o mniej więcej 20% niż spalanie benzyny - u mnie jest tak, że zwykle wychodzi mi spalanie gazu większe idealnie o te 20% "książkowe", ale są też takie tankowania, że wychodzi mi 25-30% więcej - bardzo rzadko, ale jednak...


        P.S. Nie bardzo rozumiem jak komputer może ci pokazywać spalanie gazu?? U mnie pokazuje podczas jazdy na gazie spalanie benzyny - w uproszczeniu mówiąc, oblicza, ile by spalił benzyny, gdyby na niej silnik pracował (w IV generacji wtryskiwacze benzyny pracują cały czas, w celu ich chłodzenia i ciągłej gotowości do pracy, gdyby np. gaz się skończył), komputer gazu pobiera informacje z komputera samochodu (czyli z komputera nazwijmy to benzyny :wink: ) i przetwarza je na informacje potrzebne dla pracy na gazie - odpowiednio większa dawka paliwa jest podawana, aby zniwelować mniejszą wartość opałową gazu w stosunku do benzyny - stąd i cała tajemnica wspomnianego wcześniej 20% wzrostu zużycia....

        P.S.2 Mógłbyś napisać z łaski swojej jakiej generacji masz tę instalację...

        Komentarz

        • huwe
          Elegance
          S_OCP Member
          • 2005
          • 976

          #5
          Zamieszczone przez AdamB
          Gazu nie powinien więcej palić niż 1 litr/100km dla sekwencji i 2 litry więcej dla instalacji II generacji.
          Męcz gościa aby dobrze wyregulował.

          I tu mam następne pytanie czy na instalacji ZENTH musi być sonda LAmbda czy nie ..
          Bo on powiedział że mogę ją odłaczyć.
          - za samą taką wypowiedź bym instalatora zmienił.
          to zmień.
          sygnał sondy lambda jest sygnałem pomocniczym dla sekwencji. główną wartością dla ustawiania mapy silnika jest czas otwarcia wtryskiwaczy benzynowych - i odpowiadający im czas otwarcia wtrysków gazowych, oraz : podciśnienie na kolektorze ssącym, ciśnienie gazu na listwie wtryskiwaczy, ewentualnie jeszcze TPS. w sekwencji sygnał lambdy nie jest emulowany przez komputerek gazowy, tylko ma dawać właściwy odczyt, niczym nie zakłócony do ECU benzynowego. a ten na podstawie tego sygnału ma odpowiednio zubożyć lub wzbogacić mieszankę. co przekłada się na czas otwarcia wtrysków. tyle. jeszcze raz : sygnał z lambdy jest sygnałem dodatkowym a nie podstawowym dla sekwencji. można się bez niego obejść- co nie oznacza fizycznego odpięcia jej od ECU benzynowego- tam to ona być musi.

          [ Dodano: Czw 20 Wrz, 07 21:35 ]
          Zamieszczone przez tomekjmopl
          (w IV generacji wtryskiwacze benzyny pracują cały czas, w celu ich chłodzenia i ciągłej gotowości do pracy, gdyby np. gaz się skończył),
          wytłumacz mi jak mogą pracować cały czas, będąc w gotowości do pracy
          są odłączane przez emulator komputera gazowego. muszą być odłączone , bo gdyby było inaczej, to silnik pracowałby na dwóch paliwach.
          to pompa ma chodzić cały czas i utrzymywać na listwie wtryskowej benzynowej właściwe ciśnienie paliwa.
          zaś co do chłodzenia wtryskiwaczy , to są już systemy - np brc sdi - gdzie komp gazowy włącza co jakiś czas wtryski bemzynowe , rzeczywiście w celu ich schłodzenia - ale jest to stosowane dla silników typu FSI
          a gdy się gaz kończy, to nie kończy się nagle, ale w sofcie sekwencyjnym zadaje się taki parametr jak minimalne ciśnienie gazy do przełączenia na benzynę - i dodaje się tam jeszcze czas tego przejścia. - powrót na benzynę przy zbyt niskim ciśnieniu gazu jest niezauważalny dla kierowcy- poza zmianą koloru diód
          zaś co do problemu kolegi mly :
          jeśli sekwencja to : źle zrobiona mapa, źle dobrane wtryski, za małe / za duże ciśnienie gazu. możliwości wiele.
          jeśli II generacja ( o co nie podejrzewam gaziarza, że coś takiego założył do AEE) - to źle dobrany zestaw reduktor - mikser, lub źle ustawiony zakres pracy silniczka krokowego, lub też uwalona sonda lambda - w II generacji jest ona ważniejsza niż dla sekwencji.
          Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

          Komentarz

          • Andrev3
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 6116

            #6
            mly, słuchaj ja mam u siebie sekwencję BRC i jestem bardzo zadowolony. przy spokojnej jeździe po mieście nie więcej niż 8 litrów. Może masz coś nie tak wyregulowane...
            RENT COMPLEX

            DACAR.team

            Komentarz

            • mly
              Classic
              • 2007
              • 30

              #7
              OK.
              Dzięki za wypowiedzi
              Dzisiaj jadę do niego jeszcze raz.
              Ta instalacja to sekwencja i będzie regulowana.
              Napisze co zmienił i jaki będzie skutek.
              _-=MLY=-_

              Komentarz

              • Andrev3
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 6116

                #8
                mly, czekamy na relację i życzymy powodzenia
                RENT COMPLEX

                DACAR.team

                Komentarz

                • tomekjmopl
                  L&K
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 1187
                  • Opel
                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                  #9
                  są odłączane przez emulator komputera gazowego. muszą być odłączone , bo gdyby było inaczej, to silnik pracowałby na dwóch paliwach.
                  to pompa ma chodzić cały czas i utrzymywać na listwie wtryskowej benzynowej właściwe ciśnienie paliwa.
                  Dokładnie o to mi chodziło - faktycznie napisałem jakieś bzzzzduuuuuuuuuuuury :wink: - sorki za nieprecyzyjne wyrażanie myśli...

                  Komentarz

                  • orzel720
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2004
                    • 2267
                    • Superb III (3V3)

                    #10
                    [quote="tomekjmopl"]Dla instalacji IV generacji wtrysku gazu sekwencyjnego zakłada się, że spalanie gazu powinno być większe o mniej więcej 20% niż spalanie benzyny - u mnie jest tak, że zwykle wychodzi mi spalanie gazu większe idealnie o te 20% "książkowe", ale są też takie tankowania, że wychodzi mi 25-30% więcej - bardzo rzadko, ale jednak...

                    Włąsnie u mnie pali LPG (IVgen sekw OMVL DREAM XXL) równo 10l/100km a jak jeżdżę autostradą 130-160 km/h to 10,5l i nie chcę więcej czy to możliwe? Spalanie liczę z przebiegu mojego 24000km

                    Komentarz

                    • Andrev3
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 6116

                      #11
                      Zamieszczone przez tomekjmopl
                      Dla instalacji IV generacji wtrysku gazu sekwencyjnego zakłada się, że spalanie gazu powinno być większe o mniej więcej 20% niż spalanie benzyny - u mnie jest tak, że zwykle wychodzi mi spalanie gazu większe idealnie o te 20% "książkowe", ale są też takie tankowania, że wychodzi mi 25-30% więcej - bardzo rzadko, ale jednak...
                      Ja powiem tak że w mojej 75 konnej besti spalanie gazu jest na poziomie spalania benzyny... Czyli przy spokojnej jeździe 7,5 do 8 litrów ne setkę.
                      Co prawda śilnik nie zachwyca mega osiągami ale do spokojnej jazdy po mieście wystarczy
                      RENT COMPLEX

                      DACAR.team

                      Komentarz

                      Pracuję...